| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
direct Ble Medlem: 01 Apr 2007 Antall Innlegg: 76 Kjønn: Mann |
Skrevet: 12 Mar 2010, 0:57 Tittel: Hva er du redd for? |
|
|
Skriver en skrekkfilm. Tenkt 90 minutter. Ønsker ikke å dele så mye om prosjektet akkurat nå, men for å komme til poenget, jeg har en stor akilleshel å overkomme; Frykt..dvs mangel på frykt.
La meg utdype.
Jeg ser sjelden skrekkfilmer nå for tiden. Dagens skrekkfilmer skuffer meg oftere enn de overrasker, og det er generrelt sett en krevende sjanger å mestre bra. Så de få gangene jeg plukker frem noe nytt blir jeg som oftest skuffet. Jeg lar meg ikke like lett facinere av skarpe lyder og den lille bleke jenta i speilet. Du må jobbe litt hardere enn det for min del.
Så sitter jeg her med et helvetes plot, og min utfordring er å gjøre det gjennomført creepy. Jeg er vel egentlig ikke så interessert i å snakke om mitt prosjekt, hvorfor jeg ønsker å skrive det etc, men jeg lurer på et par ting.
Hva er du redd for?
Hvordan kan en to-dimensjonal fiksjonsopplevelse få deg til å hoppe i kinosetet av skrekk?
Eller kanskje enda viktigere, hvilke skrekkfilmer husker du best, og hvorfor? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Director Ble Medlem: 23 Jan 2007 Antall Innlegg: 27 Bosted: Oslo Alder: 28 Kjønn: Mann |
Skrevet: 15 Mar 2010, 13:16 Tittel: |
|
|
| barn!!!! Altså, ikke barn i seg selv da, men creepy barn! Det skumleste barnet som finnes er fra Omen filmene. Fysj og fy! Altså, barn med overnaturlige krefter du ikke helt kan forklare, det er det værste. OG, er helt enig med deg angående skrekkfilmer, det er få der ute som virkelig klarer å skremme, men Omen klarte det ganske bra for min del. Og når det skal sies, det eneste som var passe creepy i The Grudge f.eks. var når den lille kidden sitter i sofaen og mjauer som ei katte. Fysj! Så der har du jo en pekepinne fra min side hvertfall =) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Dano
Ble Medlem: 04 Feb 2008 Antall Innlegg: 29 Bosted: København Alder: 24 Kjønn: Mann |
Skrevet: 15 Mar 2010, 13:46 Tittel: |
|
|
I film er det vel ting som kommer brått og uventet. Jeg fikk sjokk når jeg så denne traileren, og det er ikke engang skrekk-sjangeren. Kontrasten ble stor når en tilsynelatende hyggelig karakter plutselig turns sour...
legion
Creepy! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Thea Ble Medlem: 19 Feb 2009 Antall Innlegg: 1 Alder: 21 Kjønn: Kvinne |
Skrevet: 22 Mar 2010, 7:44 Tittel: |
|
|
Jeg synes psykisk thriller er verst, når en person har blitt helt mentalt ustabil. Ta "ondskapens hotell/The shining" f.eks. Spesielt hvis du allerede har blitt introdusert med karakteren og du han/hun er "likanes" før det snur.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Bruvoll
Ble Medlem: 23 Jan 2007 Antall Innlegg: 175 Bosted: Tromsø Alder: 26 Kjønn: Mann |
Skrevet: 29 Mar 2010, 12:34 Tittel: |
|
|
the shining var nå verst i bokformat da egentlig, men den gamle filmen funker bra. Eller, de gamle filmene:D _________________ Screenwriter Bruvoll!
tabruvoll@gmail.com |
|
| Til Toppen |
|
 |
arildped
Ble Medlem: 18 Sep 2006 Antall Innlegg: 105 Bosted: Elverum Kjønn: Mann |
Skrevet: 06 Apr 2010, 13:14 Tittel: religiøs fanatisme |
|
|
Dagsaktuell skrekk som skremmer skitten av folk flest er jo religiøs fanatisme. Her er det enormt mye å grave i. Kanskje er det stygt og ikke særlig politisk korrekt å bygge en skrekkfilm på det temaet, men slik som verden har blitt ser det ut til å virke psykologisk svært skremmende. I sjiktet der det fanatiske mennesket og det ”normale” mennesket møtes, liger det mye stoff.
Bare en tanke! |
|
| Til Toppen |
|
 |
danny Ble Medlem: 30 Des 2007 Antall Innlegg: 4 Kjønn: Ukjent |
Skrevet: 09 Jul 2010, 1:14 Tittel: |
|
|
| Gjenferd/vesener med unaturlige lyder, bevegelser, og gjerne raske/brå bevegelser, slik som gjenferdet i "The Ring" når hun klatrer opp i brønnen f.eks. Slike ting freaker meg ut. |
|
| Til Toppen |
|
 |
|